am ciocănit indecis am intrat în biroul cu flori şi vaze de cristal cumpărate din magazinul unirea m-am împiedicat de o cută a covorului ieftin de cisnădie am căzut pe primul scaun nu mi-e rău doamnă pixul ei continuă să umple o fişă tipizată privesc tavanul alb lustra ca o elice de avion faţa de masă roşie cineva acolo sus mă filmează îmi urmăreşte fiecare oftat îmi înregistrează fiecare cuvânt îmi întoarce ceasul îmi rebobinează paraziţii ce crezi că s-a-ntâmplat cu tine în tot acest timp mă-ntreabă ea cu aceeaşi privire cu care într-o secvenţă din asfalt tango charlotte rampling a urcat în autocar unsprezece fete
M.M. mă pune într-o clasă de 29 de elevi, post-textualişti, autenticişti şi post-apocaliptici... Al. Cistelecan crede că-s un textualist întârziat: "Nici textualismul sau jocurile ori reflexiile livreşti n-au dispărut cu totul din poezia tînără.Se joacă cu scrisul şi de-a scrisul, cu vervă, atît SorinGherguţ (poate cel mai subtil dintre ironiştii generaţiei),cît şi Mircea Ţuglea sau Dan Mircea Cipariu ori Grigore Şoitu şi Rareş Moldovan." (Cei ce vin, cei ce au venit, Vatra nr. 2/2007) Cât de dur îi par Xeniei Karo... : ''Sushi deUrmanov, Cîntece eXcesive de Dan Sociu, Spam-urile lui Şoitu, Dicţionarul de vise ale lui V. Leac. Asemenea cărţi, scrise de „durii” poeziei contemporane, amintesc de drumul cinismului pe care s-au înscris aceşti tineri." (Mozaicul nr. 2/2008).
Despre...autorul din mine:
"Grigore Şoitu nu e un industrios, deşi e un scriitor foarte harnic, implicat în publicistică, în editarea de reviste (îndeosebi virtuale) şi în general în viaţa literaturii (nu şi în ceea ce se numeşte viaţă literară). Ca poet e însă mai degrabă de o producţie ascetică, cu toate că, într-un fel, formula lui i-ar permite şi destul artizanat. Căci Grigore Şoitu intră şi în categoria poeţilor predispuşi la experiment, la exersarea discursului pînă la limitele lui poetice – şi îndeosebi predispus la integrarea tehnicilor de pe virtual. Dar această predispoziţie merge la el mînă în mînă cu un fel de rigoare a sensului, cu un fel de acuitate existenţială a poeziei. Experimentul nu fuge de substanţă, ci şi-o asumă. Verva – inclusiv compoziţională – nu se dispensează de melancolie, ci, într-o manieră inedită, şi-o integrează. E poate nota cea mai personală a poetului iar această modalitate de a fi melancolic cu vervă, cu fantezie şi chiar cu iscusinţă, îi deschide poezia deopotrivă spre confesiunea autentică şi spre neastîmpărul experimental." (Al. Cistelecan)
Intrăm în atmosferă
-
*Cred că spre finele anlui 1984 am primit acest autograf de la Alexandru
Andrieș, pe primul său disc, Interioare. După aproape 4 decade am avut
onoarea d...
honkyoku
-
ar fi vrut să spună ce simte să poată cauta doar afară să tragă apa și
pământul în focul din el, acolo unde-l tine pe cel iluminat și uneori
plânge, chiar ...
Corina (1)
-
Într-o dimineaţă, năuc. Deschid ochii, îi rotesc – nu-mi dau seama unde mă
aflu. Camera are ceva întunecat, cu pereţi de lemn, intarsii în ei,
ferestre înc...
no name
-
Dogoarea îmi arde faţa cu galben-roşiatic, în timp ce retina suferă de la
albul sec şi plastifiat al neonului.
„Ia-mi şi mie o şaorma!” îmi spune G., la tel...
3 comentarii:
bai, fratzie, e un anonim care baga dinamita pe aici. o fi mincu, ca nu prea ii recunosc stilu criticist...
Nu-i rau deloc!
Vs. E bine detimp!
Multumesc. A fost deja publicat in volumul Spam, ed. Brumar 2007...
Trimiteți un comentariu